Jäi tuossa edellä kertomatta että Pirkko oli kovasti minun perääni kun läksin treffeille juoksi perässä ja huuti ja varmaan ainoat kintuille sipaisut sai minulta en tiedä tiesikö äitikään, hän ei hyväksynyt että läksin ilman että hän on mukana.

Kun menimme kihloihin Paavo sanoi että jos tulee joskus vastaan mies jonka katsot paremmaksi muista että minulta ei vie vaimoa kukaan eikä koskaan, taidatkos sen selvemmin sanoa, sitä en ole ajatellut miten hän olisi sen estänyt mutta ei tullut sitä parempaa vastaankaan. Meillä oli kotona lehmä ja Kantalassa oli kolme ja tuli eteen ongelma kun Paavon äiti oli tyttärensä luona ja minä hoidin lehmät, ja äitikin lähti jossain käymään ja sekin lehmä oli aamulla lypsettävä. Asia ratkaistiin niin että minä illalla laitoin Pirkon yövaatteisiin ja päivä vaatteet takapuolen alle ja tyttö Paavon pyörän tarakalle ja meni yöksi Kantalaan ,aamulla lypsin lehmän kotona ja sitten läksin Kantalaan lehmän lypsyyn. Kyllä Pirkko oli illalla kysellyt että koska se Eila tulee mutta nukkui tyytyväisenä kun aamulla sinne menin ja oli polleata siitä että oli yötä Paavon luona, että semmoinen oli tyttö nuorena. Sitten hän ihaili tavattomasti Paavon tupakan polttoa ja oli mummolle sanonut että sanon äitille että minä alan polttaa tupakkaa äläkä edes luule etten polta, mummo oli kieltänyt että älä sano ei äitisi päästä sinua tänne, koska olihan se mummolle hauskaa kun tyttö jutteli hänen kanssaan.

Kapioita ei liioin saanut kun kaikki oli kortilla ja kankaitakaan ei ollut kaupoissa, jostain äiti sai esim.tarvikkeet täkkiä varten ja oli joku joka niitä teki ja pyyheliinakangastakin olihan sitä jossain tiskin alla ja äiti oli hyvä siinä että sai selville mistä voisi saada, no jokatapauksessa melko vähillä kapioilla miniäksi menin ja sekään miniäksi meno ei ole helppo juttu.Minä olin tottunut olemaan komennon alla kotoa kun suoraan menin en ollut koskaan saanut olla minä itse. mukavampi olisi ollut perustaa oma koti mutta tyydyin kun näin oli vaikka monesti se itku tuli kun olisin tehnyt jonkun asian toisin mutta sanotaan että "maassa maan tavalla tai maasta pois"Kokolailla hyvin mummon kanssa toimeen tultiin ei siinä suurempia kahakoita ollut.